ÉletmódFutásSport

5 tipp, amivel megtarthatod a futás iránti lelkesedésed

Mi hiszünk benned ;)

A kulcs: Rendszeresség

Igen tudjuk, hogy nehéz rávenni magunkat arra, hogy rendszeresen fussunk. Hiszen minden nap van valami ami az egész napunkat szétbarmolja. De persze ott vannak a jobbnál jobb sorozatok, a munka a haverok is, és ezek miatt néha a futás kissé háttérba szorul.

De futni márpedig kell,  persze mi is tudjuk, hogy rendszeresen futni nehéz. Folyamatosan látni és hallani a történeteket, hogy hogyan veszítették el szépen lassan a motivációt és hagyták abba a futást. Ez legtöbbször így néz ki:

  1. A startnál hatalmas a motiváció, minden nap 1 óra vagy még több futás és persze jönnek is az eredmények. Sikerélmény van és minden happy.
  2. Aztán a tested el kezd fáradni kijön a kezdeti fellángolás másik oldala is. Rájössz, hogy ez így annyira nem is könnyű ez bizony kemény meló.
  3. Jön egy esős nap és kimarad egy nap. Majd egy teljes hét is…
  4. Majd persze azt mondod magadnak, hogy ez a futás dolog nem is annyira fontos. Egyre kevésbé látod értelmét de azért még hébe hóba futsz egy picit.
  5. De már nem jönnek az eredmények nincs sikerélmény és ezzel pedig racionalizálod a feladást.

És ez bizony a te hibád, de nyugi nem itélkezünk feletted, inkább segítünk: rendszeresen futni egyrészt nehéz, másrészt rengetegen járnak hasonló cipőben.

1. Motiválódj nagyon sokat

A motiváció az ami mozgásban tartja a lábad ezért rettentően fontos, hogy rengeteged minden nap folyamatosan mitválódj. Rengetegen futnak és sportolnak, főleg olyanok mint te és nem élsportolók. Motiválódj belőlük

Ma már könyű folyamatos motivcióban maradni hiszen a közösségi médiának köszönhetően követhetsz olyanokat akik inspirálnak. Ott az egyik kedvencünk az instagram. Keress kutass fel olyanokat akiknek a kitartása a posztjai motiválnak téged is, és kezd el őket követni. Szánj erre időt mert hidd el megéri… Reggel amikor felkelsz, vagy munkábamenet, vagy edzésre tarva nézd át az aktuális posztokat és gyűjts belőle motivácót, hogy igenis te is képes vagy rá.

Ami még fantasztikus motiváció, hogy ha elkezdesz te is képeket készíteni és dokumentálni az eredményeidet a kitartásodat. Egy idő után elkezdenek majd követni hozzád hasonlók akik majd tőled merítenek motivációt. Ezzel viszont téged is minden nap motiválnak.

2. Tervezd meg előre az edzés naptárad

Ezzen nem hiszem, hogy nagy újdonságot tudunk neked mondani, de rettentően fontos! Nagyon sokan csak fejben tudják, hogy pl:. kedden 18:00 tól futok. Ez nagyon jó de egy ennyire rohanó és pörgős világban bármikor közbejöhet valami. KIVÉVE ha van egy jól összeállított edzés naptárad.

1. lépés: Tervezz elő az edzéseknek

Érdemes a kialakítás elött egy hétig vezetni a naptrárad, hogy lásd mikor mit csinálsz. Az emberek nagy része nem tudja, hogy milyen rendszerességel milyen ritmusban éli az életét. Ezért amikor alapok nélkül tervezi meg az edzéstervét, szinte biztos, hogy keresztülhúz valamilyen rendszeres programot.

2. lépés: Döntsd el, hogy heti hány órát tudsz edzésre szánni. 

Ha megcsináltad az elő tervezést, akkor látni fogod mikor hol van időd beépíteni az edzésekre szánt időt. Sokszor ott követjük el a hibát a tervezésnél, hogy túlvállaljuk magunkat. Amikor pedig ezt nem tudjuk teljesíteni, jönnek a problémák. Először inkább tedd elacsonyabra a lécet és tervezz be kevesebb edzést. Amikor pedig felszabadul egy kis időd csak spontán rakj be egy plusz edzést. Meglátod a hét végén mennyire elégedett leszel, hogy többet futottál mint az a tervben volt.

Pro tipp: Ha naptárban az időpontokat előre beírod, akkor ne felejtd el belekalkulálni az esetleges utazás vagy felkészülési és levezetési időket sem. Pl.: utazás, öltözés, vetkőzés zuhanyzás. Érdemes +1 órát ezekre kalkulálni. Különben az edzés idődből fognek ezek lemorzsolódni.

3. Alakítsd ki a napi rutint

10-ből 9 rendszeres futó erre esküszik. Vagyis ne akkor fuss, amikor éppen ráérsz mert abból csak a baj lesz.

A sportolóknak bevett szokás, hgy van egy naőszak vagy esetleg konkrét nap amikor csak a sportra figyelnek. Van, akinek ez reggel, másnak este jobb, van aki pedig csak hétvégén sportol.

Célozd be azt, amikor foglalkozni tudsz a futással, és amit nagy eséllyel tartani is tudsz majd. Ragaszkodj ehez az időponthoz és akkor ne tervezz és ne is csinálj mást. Ne hagyd magad elcsábólni és ne rugd fel ezt a szokást amit kialakítasz. MErt egy idő után hozzászoksz és egyre jobban fog menni mert az agyad tudni fogja, hogy itt a futás ideje…

Fontos, hogy megtaláld azt az időszakot amikor jobban megy a sportolás. Vannak akiknek reggel jobb a teljesítő képességük de vannak akik egy percel sem tudnának felkelni elöbb de este fantaszikusan megy a futás. Ahány ember, annyi szokás, találd meg a saját szokásaid.

4. Fogadd el, hogy nem megy minden azonnal

Másképp: álmodj nagyot, de ne dolgozz nagy lépésekben. Ne azzal kezd, hogy rögtön lefutod a félmaratont, és ne azzal, hogy megtervezel első hétre 50 km futást de ebből megcsinálsz 15 öt és ettől elmegy a kedved az egésztől.

Haladj nyugodtan és megfontoltan, késöbb pedig amikor már jól megy az egész felpörgetheted magad, de ne a céloddal kezd. Lépésről lépésre haladj előre. A lényeg, hogy legyél motivált és mindig legyen siker élményed, amiben az utolsó pont nagyon sokat fog segíteni.

5. Jutalmazd meg magad

A motivácó megtartására jó módszer a jutalmazás. Ha megcsinálod a kitűzött célokat, legyen ez akár apró cél is jutalmazd meg magad, hiszen megérdemled. De mivel futásról beszélünk ne egy tábla csoki legyen a jutalom 🙂


Ez volt tehát az 5 tippünk arra, hogy hogyan tudsz rendszeresen futni. Ha betartod őket, akkor nem kell attól félned, hogy elveszted a motivációd és abbahagyod az egésszet.

Show More

HelloGirls

A HelloGirls egy egyedi divat és élestílus blog, ami arra hivatott hogy minden nap inspirája az olvasóit, a legújabb divattippekkel és trendekkel naprakészek legyenek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

3 + 3 =