EgészségÉletmód

Ha ezt a 8 ételt eszed, az imunrenszered mindig győzni fog

A természetes immunerősítők királyai.

A hűvösebb évszakok közeledtével a szervezetünk is változik. Nehezebben küzdünk meg a bacikkal, vírusokkal. Nem véletlenül, az őszi időszak minden embernél a szepén huló faleveleket, a színes tájat és persze a megfázást, a felsőléguti panaszokat és a kedvetlenséget is jelenti. Nem lehet elég korán elkezdeni felkészülni erre a háborúra. De ne aggódj, mutatunk 8 szuperhatékony ételt ami segít a küzdelemben.

 

1. Édesburgonya

Kép forrása: http://www.foodnetwork.com/recipes/ina-garten/baked-sweet-potato-fries-recipe-1925471

 

Az édesburgonya nem is burgonya, szubtrópusi évelő növény ami besorolás alapján a szulákok nemzetségébe tartozik. De miért is jó ez az immunerősítésre? Szénhidrátban és béta-karotinban gazdag. A béta-karotinból állítódik elő a májban az A vitamin, ami nagy szerepet játszik a szemünk karbantartásában és véd a léguti betegségekkel szemben,.

Az ellenanyag-aktivitással rendelkező fehérjék, az úgynevezett immunglobulinok képzésében is nagy szerepet játszik, azaz ha már sikerült valamit öszeszednünk segít leküzdeni.  C-vitamint, B1, B2, B6, és E vitaminokat, kálciumot, vasat, és cinket is tartalmaz, amik jót tesznek  gyomrunknak és a májunknak is egyaránt, az antioxidáns tartama miatt pedi segít megőrizni a fiatalságunkat.

 

2. Grapefruit

Kép forrása: https://www.pexels.com/photo/slice-grapefruit-209549/

 

Sokaknak a fejében az immunerősítésről rögtön a citrusfélék jutnak eszükbe, citrom, narancs, na meg a grapefruit. Gyakorlatilag minden részét lehet hasznosítani, tele van A, E, C és B1 vitaminokkal, baktérium ölő hatása miatt  is közismert.

Segít a fogyásban a méregtelenítő hatásásával, azaz tisztítja a májat és segít a vért megszabadítani a lerakódásoktól. Javítja a vérkeringést, a szívműködést és vérnyomáscsökkentő. Ismételten egy antioxidáns-dús gyümöcsről van szó, azaz energizál és fiatalon tart, erősíti az immunrendzert.

3. Mandula

Kép forrása: https://pixabay.com/en/almonds-food-nuts-healthy-diet-768699/

 

A csonthéjasok családjába tartozó édeskés vagy éppen kesernyés mag B1-, B2- és B6- és E-vitaminonak, telített és telítetlen zsírsavakat is tartalmaz melynek köszönhetően a szuperegészséges katgóriába sorolható.

Semmiképpen sem szabad túlzásba esni vele, mert az egészséges tulajdonságai mellett magas a kalóiatartalma, így a diétázók korlátolt mennyiségben fogyaszthatják. Karbantartja a szívünket, kordában tartja a vércukorszintet, csökkenti a koleszterint, segít a szervezetünk megfelelő oxigénellátásában, azaz serkenti az agyműködést.

4. Lazac

Kép forrása: https://pixabay.com/en/food-foodie-bake-salmon-fish-865102/

 

A szinte minden diétába beilleszthtő  lazac  A, C, B6, B12 vitaminokat tartalmaz a magas kálcium, magnézium, és vastartama mellett. A gazdag B vitamin tartalmának köszönhetően segít a szervezetbe jutattott tápanyagokból energiát készíteni.

Szelén tartalma miatt a csontok egészsége és a rák elleni aktív küzdelem is bitosított. Csökkenti a szívroham lehetőségét, segít a bőr fiatalon tartásában, támogatja az idegrendzer működését. Gyuladáscsökkentő hatása van, így a már meglévő betegségekre is hasznosan reagál.

5. Oliva olaj

Kép forrása: https://pixabay.com/en/olive-oil-salad-dressing-cooking-968657/

 

Abban mindenki egyet ért, hogy az oliva olaj, azon belül és az extra szűz oliva olaj nagyon egészséges. Gazdag egyszeresen telített zsírsavakban, azaz omega 3 és 6 zsírokban,  amik az agy megfelelő működéséért felelnek.

Antioxidánsban gazdag, erős gyulladáscsökkentő hatása van, csökkenti az agyvérzés kockázatát, védi a szívünket az omega 3 és 6 zsírsavaknak köszönhetően. Nem hízlal, így főzés szempontjából az egyik legésségesebb zsiradék.

 

6. Fahéj

Kép forráa: https://pixabay.com/en/spices-cinnamon-nutmeg-ingredients-834114/

 

A fahéj egy ősidők óta használt fűszer aminek két fajtája van, egy erősebb, csípősebb és az általunk is ismert pikáns típus. Közkedvelt a diétázók körében is, mivel serkenti az emésztést. Szépíti a bőrt, harcol a gombás fertőzések ellen, enyhe fájdalomcsillapító hatással is rendelkezik.

Az antioxidáns tartalmának köszönhetően bekerült a világ 10 legerősebb antioxidáns tartalmú étele közé, így méltán megérdemli a szuperfűszer nevet, hiszen fogyaszt, szépít, fiatalon tart és erősíti az immunrendszerünket.

7. Avokádó

Kép forrása: https://pixabay.com/en/avocado-vegetable-cut-half-pit-933060/

 

A tápanyagtartalom koronázatlan királynője, Hogy miért? Több mint 25 alapvető tápanyagot tartalmaz. A, B, C, E és K-vitamint, rezet, vasat, foszfort, magnéziumot, káliumot, rostokat, fehérjéket, egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat (pl. omega-3 zsírsavakat), folsavat tartalmaz, azaz minden mi jó és szükséges a szervezetünk felkészítéséhez.

Mire jó? Lehet egyszerűbb lenne összeszedni azt, hogy mire nem jó. Segít a bőr nedvességtartalmát megtartani, gátolja az Alzheimer-kór továbbfejlődését, javítja a szív egészségét, segít a születési rendelleneségek megelőzésében. Rostban gazdag mivoltának köszönhetően segít a fogyában, serkenti az emésztést.

8. Fokhagyma

Kép forrása: https://pixabay.com/en/garlic-tuber-fresh-garlic-cook-1605298/

 

A liliomfélék családjába tartozó fokhagyma az egyik legtermészetesebb és leggyakrabban használt  házipatika-kellék. Magas a magnézium, B6, C, szelén és rost tartalma és mind emellett kevés kalóriát tartalmaz. Tisztítja a vért, segít az érelmeszedés megelőzésében és feloldásában is, vérnyomásszabályozó.

A fokhagyma antimikrobiális hatása miatt rendkívül jó fertőzések ellen, erős gombaölő. Rendszeres fokhagyma fogyasztással a hajszálereink átjárhatóbbak lesznek, így a száj, az íny és a torkunk egészségét is jobban tudjuk biztosítani. Azonban érdemes figyelni a kellemetlen hatásaira is, ugyanis a fokhagyma erős illatanyagának köszönhetően napokig érezhető a szánkon és a bőrünkön egyaránt.

Show More

HelloGirls

A HelloGirls egy egyedi divat és élestílus blog, ami arra hivatott hogy minden nap inspirája az olvasóit, a legújabb divattippekkel és trendekkel naprakészek legyenek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

14 + kilenc =